,

Čo treba vedieť o záručnej dobe, o záručnom a pozáručnom servise hodiniek a ich reklamácii

Luxusný tovar, akým hodinky nepochybne sú, si nekupujeme každý deň. Pre mnohých z nás sú odmenou za významný životný úspech, darčekom od milovanej osoby, pamiatkou na niečo výnimočné. Čím je človek starší, tým viac mu na výbere tých správnych hodiniek záleží a tým viac je ochotný do nich investovať. Stalo sa vám to už? Hodinky, ktoré tak zbožňujete, a ktoré vám spríjemňujú každý deň akosi prestali fungovať. Meškali, pokazilo sa zapínanie, odtrhol sa remienok. Alebo sa im naopak stala menšia nehoda, rozbilo sa na hodinkách sklíčko alebo sa ulomila korunka, teda koliesko na nastavovanie času? Čo teraz?

Tento článok sme pre vás napísali v spolupráci s autorizovaným servisom, ktorý sa na Slovensku stará o správny chod a fungovanie viac ako 10 rôznych značiek hodiniek. Bude pre vás pomocníkom a sprievodcom pri riešení nepríjemností spojených s reklamáciou, zháňaním náhradných dielov na hodinky či výmenou baterky. Bude zodpovedaných mnoho vašich otázok, s ktorými sa dennodenne stretávame. Ako teda riešiť reklamáciu hodiniek? Ktoré kroky dodržať, aby ste v reklamačnom procese uspeli? A v neposlednom rade, čo nerobiť, aby k žiadnej reklamácií ani nemuselo dôjsť?

Ak ste majiteľom quartzových hodiniek, teda hodiniek, ktoré by bez baterky nefungovali, určite z času na čas potrebujete riešiť jej výmenu. Mnohí sa nás pri kúpe nových hodiniek pýtate, ako dlho vám baterka v hodinkách vydrží. Životnosť batérie je približne 2 roky. Pozor. Táto doba nie je počítaná od okamihu kúpy hodiniek, ale od okamihu vloženia baterky vo výrobnom závode. Ak si teda kúpite hodinky, ktoré sú napríklad z limitovanej edície z kolekcie z roku 2015, môže sa vám stať, že vám hodinky zastanú už niekoľko mesiacov po kúpe. A nie, nie je to výrobná vada. Nie je to ani dôvod na hnev. Obráťte sa na predajcu, u ktorého ste ho hodinky zakúpili, alebo priamo na autorizovaný servis. Autorizovaný servis vám baterku v hodinkách do 1 roka od kúpy vymení bezplatne. Výdrž batérie významne ovplyvňuje aj časté použitie stopiek alebo iných funkcií hodiniek.

Štandardne sa na hodinky vzťahuje záruka 24 mesiacov. Pri niektorých značkách hodiniek, väčšinou z kategórie LUX, to môže byť aj viac. Počas záručnej doby máte nárok zakúpený produkt reklamovať. A to najmä vtedy, ak sa na hodinkách vyskytli chyby, ktoré vám zabraňujú v ich riadnom používaní. Laicky je možné povedať, že ak hodinky nefungujú, a vy ste sa o to žiadnym spôsobom nepričinili, prišiel čas ich bezodkladne reklamovať. Vo všeobecnosti sa následne môžu stať dve veci. Ak je vada odstrániteľná, opraví sa, prípadne sa vymení chybný náhradný diel, a hodinky sa vám vrátia plne funkčné. Ak je vada neodstrániteľná, teda daný produkt sa nedá opraviť, predajca vám dá nový, alebo vám vráti peniaze. Celý proces reklamácie však musí v oboch prípadoch vybaviť do 30 dní. Dôležitá informácia pre vás, ako zákazníka je, že ak boli napríklad hodinky v servise na reklamácií 3 týždne, záručná doba sa vám o tento čas predlžuje.

S reklamáciami máme veľa skúseností. Preto jedna múdra rada. Rozhodli ste sa, že budete hodinky reklamovať na kamennej predajni, kde ste ich zakúpili. Pracovník s vami vypíše reklamačný lístok. Vyplní vaše údaje, údaje o produkte, ktorý reklamujete a vysvetlí vám ďalší postup. Každá viditeľná chybička krásy na hodinkách by mala byť v tomto reklamačnom lístku napísaná. Napríklad škrabanec na spone zapínania či na sklíčku, vypadnutá skrutka z lunety hodiniek a podobne. Prečo? Lebo ak to tam bude čierne na bielom, po vrátení hodiniek zo servisu si ich budete môcť prezrieť a skontrolovať, či náhodou pri preprave alebo manipulácií s hodinkami v servise nedošlo k inému poškodeniu, ktoré tam predtým nebolo. Ak budete hodinky do servisu zasielať poštou alebo kuriérom, pred odoslaním si ich napríklad odfoťte. Alebo k sprievodnému listu napíšte do poznámky aj to, kde je aký škrabanec či drobné poškodenie.

A teda ak hodinky posielate na reklamáciu poštou, treba servisu jasne, stručne a zreteľne napísať, aká vada sa na hodinkách vyskytla. Do sprievodného listu nezabudnite uviesť vaše údaje, najmä spätnú adresu, telefonický a e-mailový kontakt. Pomenujte produkt, ktorý reklamujete. Napríklad pánske náramkové hodinky Festina F16760/1. Vždy priložte k tovaru, ktorý reklamujete aj doklad o kúpe (faktúra alebo pokladničný doklad) a záručný list. Ten musí byť vždy originálny, nestačí teda vyhotovená kópia. Hodinky predložené na reklamáciu nemusia byť v originálnom obale. Do sprievodného listu môžete uviesť aj vašu požiadavku, resp. návrh spôsobu riešenia reklamácie. Reklamačný proces sa považuje za ukončený, ak vám boli hodinky vrátené po oprave, vymenené za iný kus, ak vám boli vrátené peniaze, alebo ak vám bola reklamácia zamietnutá.

Máme za sebou základy. Ak vás zaujíma aj čo zahŕňa pojem „pozáručný servis“, čo (ne)robiť, aby sa vaše hodinky nestali predmetom reklamácie, aké sú priemerné ceny najčastejšie vykonávaných servisných úkonov a opráv na náramkových hodinkách a aké sú najčastejšie dôvody reklamácií, s ktorými sa na nás naši zákazníci obracajú, určite si prečítajte aj druhú časť tohto článku. Poradíme vám aj to, ako postupovať, ak vám bola reklamácia zamietnutá. Lebo aj v tomto prípade sa ešte je na koho obrátiť. Hodinárske remeslo je mimoriadne zaujímavá vec. Pozrite sa, ako pracujú tí naši hodinári a prečítajte si viac o ich práci.

4 odpovedí
  1. Eva Holíčková
    Eva Holíčková says:

    Dobrý deň. Zaujímavý článok. Chcem sa však spýtať, ako je to s vypadnutou korunku,keď sú hodinky ešte v záruke? Je nárok na reklamáciu A bezplatné odstránenie, opravu? Vztahuhuje sa na toto záruka? Mechanickému poškodeniu určite nedošlo. Ďakujem za radu

    Odpovedať
    • Lucia
      Lucia says:

      Milá Eva. Ďakujeme pekne za pochvalu, sme radi, že sa Vám článok na blogu páči. Vypadnutú/zlomenú korunku a príčinu, prečo k tomu došlo, by mal určite posúdiť hodinár. Neváhajte a čo najskôr pošlite hodinky do autorizovaného servisu pre značku Festina (JANEBA TIME SR s.r.o., Komárňanská 162, 947 01 Hurbanovo). Odlomením korunky sa do hodiniek môže dostať vlhkosť, resp. voda, čo môže poškodiť strojček alebo iné jemné súčiastky vo vnútri hodiniek. V prípade záujmu kontaktujte aj našu servisnú linku 035/285 00 11, kde Vám naši kolegovia určite radi poradia najlepší postup. Držíme palce, aby boli hodinky čo najskôr ako nové. Pekný deň. Lucia – ichrono.sk

      Odpovedať
  2. Simona
    Simona says:

    Chcela by som opýtať či neviete ako je to z hodinkami zakupenymi v Poslku. Nedávno som si zakúpila hodinky Tomy Hilfiger a po troch týždňoch som ich zaslala na reklamáciu . Pri kúpe bolo povedané že doba osuchania je od 8-10 rokov. No reklamáciu mi nechcú uznať z dôvodu opotrebovania. Nakoľko mám aj fotografie dôvodu aj spísanie pri reklamácii. Neviete ako dalej postupovať? Hodinky som kupovala v predajny SWISS?
    Ďakujem za odpoved 🙂

    Odpovedať
    • Lucia Immerová
      Lucia Immerová says:

      Dobrý deň Simona.
      Vaša skúsenosť nás veľmi mrzí. Žiaľ nakoľko nie sme distribútorom, servisným strediskom ani predajcom hodiniek značky Tommy Hilfiger, nevieme sa k tejto situácií vyjadriť. Ak Vám však bola reklamácia zamietnutá, možnosťou je tiež obrátiť sa priamo na iný autorizovaný servis alebo servis v zahraničí. Pokiaľ k hodinkám bol vystavený medzinárodný záručný list, zahraničný autorizovaný servis by sa mal Vašej reklamácií taktiež venovať. Držíme palce pri úspešnom doriešení Vašej reklamácie.
      Prajem krásny deň.
      Lucia – ichrono.sk

      Odpovedať

Nechaj komentár

Chceš sa pridať do diskusie?
Pokojne sa pripojte do diskusie.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *